vepo commonÚgy tűnik, enyhe túlzás volt Lázár János részéről az a hirtelen kinyilatkoztatás az év elején, amikor azt mondta, hogy a devizahiteles autósoknak lehetőséget kell adni adósságuk rendezésére úgy, hogy visszaadhassák a gépkocsijukat. A Figyelő szerint egész más a helyzet, semmi remény arra, hogy a kormány meg akarná menteni a devizahiteles autósokat annak ellenére, hogy az év eleji említett nyilatkozatban az államtitkár egy lakossági fórum keretében jelezte, hogy szerinte a kormánynak mindenképpen foglalkoznia kell a deviza lakáshiteles személyek mellett az autót devizahitelből vásárlók problémájával is.


Ez persze még a választások előtt hangzott el azzal, hogy épp a választások lezajlása után kell ezt a kérdést napirendre tűzni, hiszen itt nem csak olyan magánszemélyekről van szó, akiknek nem munkaeszköze az autó, hanem nagyon sok olyan céges gépkocsi van, melyet a vállalkozások devizahitelből tudtak megvásárolni. A felvetett megoldás, vagy inkább elképzelés alapján azok a cégek, akik már a felvett hitelnek akár a dupláját is befizették az adott banknak, de még mindig nem jutottak el oda, hogy a tőkét törlesszék, adhassák vissza az autót és így ezzel a hitelügylet le is zárulna.

Ma már Lázár János sem forszírozhatja e felvetését, mivel a miniszterelnök kategorikusan egyértelműsítette, hogy a devizahitel ügy, kizárólag a lakáshitelekre vonatkozik. Való igaz, hogy Lázár mellett egyetlen egy politikus sem vetette fel ezt a témát, most pedig, hogy a választások lezajlottak biztosra vehető, hogy nem is fogják, így szinte bizonyos, hogy mégsem számíthatnak segítségre a devizahiteles autósok. Ennek oka főként az lehet, hogy a kormány nem kíván az elkerülhetetlennél bármivel is többet fordítani a devizahitel ügyre, annak ellenére, hogy ez is nagyon széles réteget érint, hiszen van, akinek létszükséglet a gépkocsi a vállalkozása, cége működtetéséhez, ha pedig nem tudja a devizahitelét fizetni, akkor nem csak autója nem lesz, hiszen a bank ráteszi a kezét, de egyenes út vezethet a teljes tönkremenetelhez.